close

633922658985794009  

一翻開The Winter Room 就在Tuning中看到作者優美的字句和那吸引我的魅力:

If books could be more,could show more,could own more,this books would have smells...
Books can't have smells.

If books could be more,could show more,could own more,this books would have sound...
Books can't have sound.

If books could be more,could show more,could own more,this books would have light...
Books can't have light.

If books could have more,give more,be more,show more,
they would still need readers,
who bring to them sound and smell and light
and all the rest that can't be in the books.
The book nedds you.

這些話對愛書人來說是多麼的振奮與溫暖啊!
中間被我省略的描寫所有關於這本書的氣味.聲音和光是非常優美而吸引著我的!

於是以這樣的心情展開了這本書的閱讀:]
而這又是我所熟悉的農作背景,透過主角的角度
我喜歡他的編排!在裡面最喜歡Spring和Fall的章節,
在春天雪的融解和髒污.氣味和新生
It's a time for everthing to get soft.
用這樣的角度讓我看到了春天在當地的景象,
其實春天不美,春天讓我們的小男孩困擾了 呵
Fall秋天充滿痛苦不得已的殺生,以小男孩的角度描述得生動卻簡單的文字
將讓令人作嘔的不得已的痛苦感受深刻地表達得淋漓盡致!
是我個人覺得十分精采的一章!!

在漫長冬天裡的故事牽動著全家人的心,故事不只是故事
故事也讓叔公的年輕時的過往光輝重新顯現了出來
並讓新一代的孩子們見證了這份奇蹟。

淡淡的很溫暖的文字:]

arrow
arrow
    全站熱搜

    Sunny 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()